Regulamin forum

Tematy dotyczące części technicznej forum, sugestie, propozycje, opinie, moderowanie wpisów, dodawanie nowych działów itp.

Moderator: modTeam

Awatar użytkownika
pani_minister
Administrator
Administrator
Posty: 2011
Rejestracja: 23 kwie 2006, 05:29
Skąd: Dublin
Płeć:

Regulamin forum

Postautor: pani_minister » 18 mar 2009, 00:09

To forum wykorzystuje pliki cookies.
Wszystkie zasady ich używania wraz z informacjami o sposobie działania cookies, opisane są tutaj: Polityka informowania o plikach cookies

Zasady zakładania nowych tematów, czyli podstawa techniczna

1. SZUKAJ!

Zanim założysz nowy temat, sprawdź czy nie był on już kiedyś poruszany. Możesz w tym celu skorzystać ze spisu najczęściej poruszanych tematów, a następnie (w przypadku gdyby tam podobnego tematu nie było) z wyszukiwarki forum. Zapoznaj się z tematami przyklejonymi w działach, widniejącymi jako pierwsze na każdym z podforów.
2. Przy zakładaniu tematu ważny jest jego tytuł - dopilnuj, by w kilku słowach przedstawiał on treść. Tematy o tytułach pokroju "pomocy" lub inne nie mówiące nic na temat poruszanych spraw będą kasowane.
3. Nie wychodzimy z założenia, że przy przekazywanej ważkiej treści, forma się nie liczy. Dbaj o wygląd swojego posta. Nie nadużywaj kolorów. Nie nadużywaj emotek. Nie pisz WIELKIMI literami. Jeśli masz problemy z ortografią, sprawdź wyraz tutaj: http://so.pwn.pl. Możesz także zainstalować wtyczkę do przeglądarki Firefox lub sprawdzić tekst przed wrzuceniem w edytorze tekstu pokroju Worda.

Zasady pisania postów, czyli podstawa merytoryczna
4. WZAJEMNY SZACUNEK.
Nie obrażamy w swoich wypowiedziach innych użytkowników forum. Odnosi się to nie tylko do bezpośrednio zwerbalizowanych inwektyw, lecz także pogardliwego i / lub agresywnego stosunku przedstawionego elokwentnie. Odnosimy się do innych tak, jak chcielibyśmy, aby odnosili się do nas. Nie piszemy postów rasistowskich, seksistowskich, urażających uczucia religijne innych, zaniżających poziom forum. Dyskusje są mile widziane. Pogarda dla innych – nie.
5. Nie porywamy w nieznane czyichś wątków. Uprowadzanie wątku odbywa się poprzez:
• przerywanie toczącej się dyskusji niezwiązanymi z tematem pytaniami;
• wdawanie się dwóch lub więcej osób w prywatne spory, przepychanki lub flirty pozostające bez związku z tematem. Nie flame’ujemy. Flaming, wojna na obelgi, eskalowanie różnicy zdań do poziomu regularnej i ordynarnej kłótni jest nagradzane ostrzeżeniami.
• używanie napastliwego tonu, personalnych ataków, komentowanie wypowiedzi współużytkowników w niewybredny sposób.
Porywanie wątków jest równie niemile widziane, jak pijany i agresywny gbur przerywający toczącą się w kawiarni dyskusję.
6. Piszemy na temat; posty utrudniające i rozmywające dyskusje będą kasowane. Załóż nowy wątek, jeśli uważasz, że istniejący temat natchnął Cię do interesujących refleksji, które jednak nie pozostają w nadmiernym związku z przewodnią myślą (rzuć okiem na tytuł tematu widniejący u góry strony; sprawdź, czy to, co chcesz napisać, odnosi się do niego w jakikolwiek sposób).
7. Nie piszemy postów lakonicznych, szczególnie składających się tylko z emotek lub wypowiedzi typu „popieram”, „nie zgadzam się”. Na pewno masz coś więcej do powiedzenia, ubierz to w słowa!
8. Ponieważ forum jest dostępne zarówno dla osób pełnoletnich jak i nieletnich, nie zamieszczamy raczej zdjęć pornograficznych i linków do takich stron.
9. Nie jest to forum ogłoszeniowe ani randkowo-społecznościowe. Nie sprzedajemy tutaj dóbr ani nie szukamy partnera. Ogłoszenia tego typu będą usuwane i karane zakazem wejścia na forum.

Postanowienia końcowe
10.
Użytkownik może posiadać tylko jedno konto na forum. Za zakładanie kolejnych kont - klonów - grozi całkowity i bezterminowy zakaz wchodzenia na forum.
11. Za nieprzestrzeganie regulaminu użytkownikowi grozi:
• ostrzeżenie,
• usunięcie posta niezgodnego z regulaminem,
• zakaz czynnego udziału w dyskusjach (brak możliwości dodawania postów)
• całkowity zakaz wstępu na forum (ban).
W przypadku recydywy, czyli ponownego popełniania tych samych błędów, wartość ostrzeżenia zostaje pomnożona dwukrotnie. W przypadku trzykrotnego dotarcia do granicy czterech ostrzeżeń jednocześnie (zakaz wejścia na forum) kolejna kolekcja czterech ostrzeżeń skutkuje banem dożywotnim.
Tylko w gestii administratora / moderatora leży, którą z powyższych opcji wybierze.
12. Nie usuwamy kont użytkowników na żądanie. To samo dotyczy postów. Dbamy o spójność bazy danych. Wypowiedzi, które raz stały się częścią domeny publicznej i tego forum, a nie naruszają zasad współżycia społecznego, nie podlegają kasowaniu. Jeśli w danym temacie inni użytkownicy poświęcili swój czas i energię odpowiadając w najlepszej wierze - rozbijanie tematu poprzez usuwanie postów świadczyłoby o braku szacunku.
13. Moderator ma obowiązek dbać o poziom dyskusji na tym forum i nie tylko może, ale i musi przedsięwziąć w tym celu środki jakie uważa za stosowne. Decyzja moderatora jest ostateczna i użytkownik nie ma prawa komentować jej na forum. Wszelkie uwagi należy kierować bezpośrednio do członków ModTeamu, wysyłając Prywatną Wiadomość lub maila na adres moderator@agnieszka.com.pl. Ogólne uwagi na temat działania forum można dopisywać w odpowiednim temacie tutaj.
14. Linki w sygnaturkach przysługują użytkownikom, którzy napisali przynajmniej 25 postów na forum. Kwestia usuwania linków w wypowiedziach pozostaje w gestii moderacji.


Forum nie jest zrzeszeniem specjalistów do spraw seksu, psychologii, psychiatrii czy innych działów medycyny. Służy do wymiany doświadczeń, opinii oraz zdań zwykłych ludzi, dlatego też nie mogą ponosić oni odpowiedzialności za ewentualne szkody i straty wywołane zastosowaniem się do ich rad i wskazówek. Jeżeli chcesz z sugestii/rady skorzystać - pamiętaj, że robisz to na własną odpowiedzialność.
Ostatnio zmieniony 27 mar 2013, 10:50 przez pani_minister, łącznie zmieniany 7 razy.

Wróć do „Sprawy techniczne forum”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości