Jak spać aby sie wyspać

Dział poświęcony wszelkim tematom i zagadnieniom związanym ze zdrowiem bądź też z szeroko rozumianą urodą.

Moderator: modTeam

Awatar użytkownika
ksiezycowka
Weteran
Weteran
Posty: 12688
Rejestracja: 13 paź 2004, 13:17
Skąd: Wawa
Płeć:

Postautor: ksiezycowka » 24 lip 2006, 22:25

Misia86 pisze:A mi pomaga moja mala podusia w zasnieciu...po prostu nie dalem jej sobie zabrac bo mamuska kiedys chciala i mam ja dzisiaj w lozeczku i strzege jak skarbu bo bez niej po prostu nie moge spac...to chyba jakies uwarunkowanie psychiczne bo w dziecinstwie tez nie moglem bez podusi mojej zasnac.Moja dziewczyna i kumple sie z tego smieja bo taki duzy chlopczyk a podusi malej potrzebuje.No coz kazdy sposob dobry aby byl skuteczny
_________________
Ja Cie rozumiem. Mam od niemowlaka swoj żółty kocyk [a raczej strzepek] i niby spac bez niego moge, ale... nic mnie tak nie uspokaja jak przytulenie sie do niego. Od razu mam spokojniejszy sen.
Awatar użytkownika
mikaaa
Maniak
Maniak
Posty: 769
Rejestracja: 01 lip 2005, 08:40
Skąd: miasto
Płeć:

Postautor: mikaaa » 24 lip 2006, 23:48

a ja chce po prostu zasnac a nie moge bo jest tak duszno eh otwarte okna nic nie daja ani wiatrak, nawet jak zasne to sie budze co chwile....
you touch me
in special places...
Awatar użytkownika
Sir Charles
Weteran
Weteran
Posty: 3146
Rejestracja: 02 wrz 2004, 11:38
Skąd: sponad chaosu
Płeć:

Postautor: Sir Charles » 25 lip 2006, 00:14

<browar>
TFA pisze:Ja zeby zasnac musze miec koldre miedzy nogami i rekami
soul of a woman was created below
Awatar użytkownika
ksiezycowka
Weteran
Weteran
Posty: 12688
Rejestracja: 13 paź 2004, 13:17
Skąd: Wawa
Płeć:

Postautor: ksiezycowka » 25 lip 2006, 00:23

Ja nad ranem i tylko miedzy udami ;)
Awatar użytkownika
Rish
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 277
Rejestracja: 30 maja 2006, 21:57
Skąd: ...
Płeć:

Postautor: Rish » 25 lip 2006, 00:29

A ile najdluzej nie spaliscie?

ja sie przyznam ze ok 11 dni..ale bylo to niejako wymuszone bo na obozie surwiwalowym bylem organizowanym przez komandosow Grom...jesc tez malo co dawali.Wtedy sie dowiedzialem jakie granice ma moj organizm
A ile u was najdluzej bez snu?
Obrazek
Awatar użytkownika
Sir Charles
Weteran
Weteran
Posty: 3146
Rejestracja: 02 wrz 2004, 11:38
Skąd: sponad chaosu
Płeć:

Postautor: Sir Charles » 25 lip 2006, 00:31

Rish pisze:A ile najdluzej nie spaliscie?

ja sie przyznam ze ok 11 dni..


CO? Poczytaj sobie wspomnienia przesłuchiwanych przez UB i się dowiedz, że po 4-5 dobach człowiek zasypia stojąc w zimnej wodzie i będąc lanym po ryju. No chyba że spałeś np 45 minut na dobę, ale to już inna bajka.
soul of a woman was created below
Awatar użytkownika
Rish
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 277
Rejestracja: 30 maja 2006, 21:57
Skąd: ...
Płeć:

Postautor: Rish » 25 lip 2006, 00:38

hehe smiesza mnie takie bzdety...pojedz na taki oboz to zobaczysz co z czlowieka wyciskaja...tam nie katuja jak UB bo by sie pewnie doby nie przezylo...oczywiscie jak czlowiek mial okazje to sie podparl o drzewo i kimnal 10 min ale nie wiem czy to liczyc
Obrazek
Myszka:)
Bywalec
Bywalec
Posty: 41
Rejestracja: 16 lip 2006, 17:46
Skąd: Takie miasto
Płeć:

Postautor: Myszka:) » 25 lip 2006, 01:11

eee. tego chyba nie:D

A ja śpię tak od 1,2 -10 i jestem wyspana. A jak wstaje o 12 czy 1 to koszmar. Głowa mnie boli i w ogóle beznadziejnie jest.
Awatar użytkownika
ksiezycowka
Weteran
Weteran
Posty: 12688
Rejestracja: 13 paź 2004, 13:17
Skąd: Wawa
Płeć:

Postautor: ksiezycowka » 25 lip 2006, 17:59

Rish pisze:A ile najdluzej nie spaliscie?
Na tydzien 9 h mi sie raz zdarzylo. Biorac pod uwage ze mi trzeba do wyspoania sie plus minus 10 na dobe jest to sporo.
Najwiecej zas ile przspalam to ok 20 h na dobe serowane przez miesiac prawie. Tak na mnie dziala a przynajmiej dzialal klimat gorski.
Awatar użytkownika
runeko
Weteran
Weteran
Posty: 1457
Rejestracja: 29 gru 2005, 21:31
Skąd: Chicago
Płeć:

Postautor: runeko » 25 lip 2006, 18:50

Rish pisze:A ile najdluzej nie spaliscie?

Kiedys nie spalam prawie 48 godzin i imprezowalam w miedzyczasie (na samym alkoholu, nic wiecej). To jak juz pozniej wracalam do domu i mialam isc spac to haluny mialam :D
Ainsi sera, groigne qui groigne.
Grumble all you like, this is how it is going to be.
Awatar użytkownika
pani_minister
Administrator
Administrator
Posty: 2011
Rejestracja: 23 kwie 2006, 05:29
Skąd: Dublin
Płeć:

Postautor: pani_minister » 25 lip 2006, 19:00

Nie wiem, ile najwięcej nie spałam jednorazowo, pewnie koło 48h, długo wytrzymuję i zdarzają mi się takie maratony. Parę razy zdarzyło mi się solidnie nie dosypiać przez dłuższy czas, mój rekord to grudzień 2003. Praktycznie cały miesiąc bez jednej przespanej nocy, gdy wróciłam z Sylwestra w górach poszłam jeszcze do pracy na początku stycznia, a potem spałam ponad 30 godzin bez przerwy (a potem jeszcze trochę). Moje ówczesne współlokatorki kłóciły się o to, która pójdzie sprawdzić, czy jeszcze żyję :D
Awatar użytkownika
ksiezycowka
Weteran
Weteran
Posty: 12688
Rejestracja: 13 paź 2004, 13:17
Skąd: Wawa
Płeć:

Postautor: ksiezycowka » 25 lip 2006, 21:48

Sadze ze Dzindzer nikt nie pobije :D Tylko gdzies poszla i tyłek przebic nas wszytskich nei moe.
Awatar użytkownika
Teardrop
Entuzjasta
Entuzjasta
Posty: 149
Rejestracja: 26 maja 2005, 18:51
Skąd: z oczka :)
Płeć:

Postautor: Teardrop » 26 lip 2006, 20:28

miś ureguluj swoj sen-tak jak wszyscy mowia-to po pierwsze,
po drugie-spij przy otwartym oknie(badz uchylonym,w kazdym razie z jakakolwiek dawka swiezego powietrza)
po trzecie-nie jedz zaraz przed snem,bo to tez wplywa na jego jakosc,
po czwarte-rano,gdy zadzwoni budzik odrazu wstawaj.nie wylaczaj budzika i nie dosypiaj jeszcze 5 min,bo to wcale nie pomaga-wrecz przeciwnie-bedziesz czul sie jeszcze bardziej zmeczony;
po piate-mniej stresu w dzien ;)
W walce o lepsze życie czas mija mi. Od narzekania nie wyzdrowiał jeszcze nikt. Załamałeś się - to wykopałeś sobie grób. Chcesz odpoczywać, to nie czekaj tylko coś w tym celu rób
Awatar użytkownika
Maverick
-#
-#
Posty: 7679
Rejestracja: 04 sty 2004, 21:49
Skąd: Eden
Płeć:

Postautor: Maverick » 28 lip 2006, 12:14

Rish pisze:A mi pomaga moja mala podusia w zasnieciu...po prostu nie dalem jej sobie zabrac bo mamuska kiedys chciala i mam ja dzisiaj w lozeczku i strzege jak skarbu bo bez niej po prostu nie moge spac...to chyba jakies uwarunkowanie psychiczne bo w dziecinstwie tez nie moglem bez podusi mojej zasnac.Moja dziewczyna i kumple sie z tego smieja bo taki duzy chlopczyk a podusi malej potrzebuje.No coz kazdy sposob dobry aby byl skuteczny
Ja mam tak samo. Ale to nie jest wcale takie bezpodstawne. Mala poduszka pomaga w prawidlowym ustawieniu glowy, jesli ktos spi na boku to bez niej bedize mial skrzywiony kregoslup co spowoduje bol. Zwykla tzw duza poduszka sie uklepuje i robi plaska.
Ja jak spie to zazwyczaj jeszcze wkladam reke pod mala poduszke by byla troszke wyzej.
złotooka kotka
Weteran
Weteran
Posty: 1141
Rejestracja: 06 maja 2005, 15:26
Skąd: Lenenja
Płeć:

Postautor: złotooka kotka » 28 lip 2006, 12:16

Mi najlepiej sie spi calkiem na plasko, bez zadnej poduszki. Ostatecznie tylko malutki jasieczek. Na normalnej poduszce nie moge za nic spac.
off// w razie potrzeby kontaktu pisac na zlotooka_kotka@o2.pl
Awatar użytkownika
Maverick
-#
-#
Posty: 7679
Rejestracja: 04 sty 2004, 21:49
Skąd: Eden
Płeć:

Postautor: Maverick » 28 lip 2006, 12:21

To zalezy czy sie spi na plecach czy na boku. Jak na plecach to faktycznie moze byc calkiem plasko, ale na boku to glowa wowczas niebezpiecznie odchyla sie w dol powodujac nadwyrezanie miesni i poranny bol.
złotooka kotka
Weteran
Weteran
Posty: 1141
Rejestracja: 06 maja 2005, 15:26
Skąd: Lenenja
Płeć:

Postautor: złotooka kotka » 28 lip 2006, 12:22

Ja na boku, albo na brzuchu, albo na bokobrzuchu.
Jak na boku to sobie ramie podkladam i mi najwygodniej.
off// w razie potrzeby kontaktu pisac na zlotooka_kotka@o2.pl
Awatar użytkownika
Teardrop
Entuzjasta
Entuzjasta
Posty: 149
Rejestracja: 26 maja 2005, 18:51
Skąd: z oczka :)
Płeć:

Postautor: Teardrop » 28 lip 2006, 12:41

ja jak wloze reke pod glowe to za 10min mam cala scierpnieta :/
Ostatnio zmieniony 28 lip 2006, 18:06 przez Teardrop, łącznie zmieniany 1 raz.
W walce o lepsze życie czas mija mi. Od narzekania nie wyzdrowiał jeszcze nikt. Załamałeś się - to wykopałeś sobie grób. Chcesz odpoczywać, to nie czekaj tylko coś w tym celu rób
złotooka kotka
Weteran
Weteran
Posty: 1141
Rejestracja: 06 maja 2005, 15:26
Skąd: Lenenja
Płeć:

Postautor: złotooka kotka » 28 lip 2006, 12:47

Teardrop pisze:jak wloze reke pod glowe to za 10min mam cala scierpnieta

Mozna sie przyzwyczaic.
Ja spie na pluszowym misku. Jak mi reka cierpnie to podkladam misia pod ucho i juz super :)
off// w razie potrzeby kontaktu pisac na zlotooka_kotka@o2.pl
Awatar użytkownika
Maverick
-#
-#
Posty: 7679
Rejestracja: 04 sty 2004, 21:49
Skąd: Eden
Płeć:

Postautor: Maverick » 28 lip 2006, 14:00

Dokladnie, jak miedzy glowa a reka jest cos miekkiego to reka nie cierpnie.
Awatar użytkownika
ksiezycowka
Weteran
Weteran
Posty: 12688
Rejestracja: 13 paź 2004, 13:17
Skąd: Wawa
Płeć:

Postautor: ksiezycowka » 28 lip 2006, 17:48

Ja najczesciej reke pod jaskami mam. Bo mam poduche co sie plaska robi jak i 4 jaski w lozku. Pod jednym jest nastawiony budzik a w reszte albo jakos sie wciskam albo na boku i reke pod poduszka.
Awatar użytkownika
Symfonia
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 191
Rejestracja: 07 lip 2005, 23:56
Skąd: Z piekła rodem
Płeć:

Postautor: Symfonia » 30 lip 2006, 23:28

Ostatnio bylam z moim Slonkiem w gosciach i jak to ja, zawsze trudno mi jest zasnac w nowym miejscu, przewaznie krece sie cala noc z boku na bok a ze spania nic nie wychodzi, albo jak juz uda mi sie zasnac to wstaje 4, 5 rano....ale tym razem bylo inaczej - przygotowano nam lozko na podlodze z: 3 pierzyn polozoych na siebie, na to jeszcze koldra, przescieradelko, poduszeczka i kocyk do przykrycia....... jak sie na to walnelam to uczucie bylo niczym przytulanie sie do chmurki, zasnelam szybciutko i spalam z 10h <aniolek> I teraz juz wiem, abym sie wyspala to niewystarczy, zebym sie wybiegala, ogladnela bajeczke i wypila cieple mleczko do snu ale jeszcze potrzeba mi wygodnego lozeczka <aniolek>
Bóg nie stworzył kobiety z głowy mężczyzny- aby nim nie rządziła, nie stworzył z nogi- aby nie była jego niewolnicą, ale z żebra- aby była bliska jego sercu
Obrazek
Awatar użytkownika
Rish
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 277
Rejestracja: 30 maja 2006, 21:57
Skąd: ...
Płeć:

Postautor: Rish » 30 lip 2006, 23:57

A ja wczoraj testowalem nowego draga na sen...oczywiscie wojskowego bo lubie takie specyfyki.Polozylo mnie w 3 minuty <aniolek>
Obrazek
Krysia87

Postautor: Krysia87 » 22 wrz 2014, 14:20

Na komfort snu w dużym stopniu wpływa rodzaj poduszki, jakiej używasz. Dużo dają Ci nawet tradycyjne poduszki poliuretanowe. Są sprężyste i zapewniają bardziej punktowy rodzaj podparcia, dzięki czemu lepiej się wysypiasz. Ja bym wybrała visco elastic, wg mnie ma więcej właściwości, ale to już jest sprawa indywidualna. Ważna jest firma, jakiej poduszkę kupujesz, zawsze patrz na taką, która ma już jakiś staż na rynku.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Krysia87, łącznie zmieniany 1 raz.
leasia
Początkujący
Początkujący
Posty: 1
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:02
Skąd: Katowice
Płeć:

Postautor: leasia » 29 wrz 2014, 15:06

Witajcie :) ja stosuję 6-7 max godzin snu. po 6 mi najlepiej :) jestem wyspana i pełna sił!
Awatar użytkownika
noreen
Zaglądający
Zaglądający
Posty: 19
Rejestracja: 05 wrz 2012, 12:45
Skąd: łódź
Płeć:

Postautor: noreen » 03 paź 2014, 09:41

Poduszki ortopedyczne to super rozwiązanie. Mam taką i od tego czasu problem porannego bólu minął jak ręką odjął. Inna sprawa, że cały czas chodziłam niewyspana i popołudniami musiałam swoje odleżeć. Później przeczytałam, że osoby uprawiające sport (biegam) muszą spać dłużej, żeby się zregenerować. Wydłużyłam sen z ustawowych [:D] 6 godzin do 7 - 7,5 i teraz energia mnie wręcz rozpiera;P

Mam jeszcze pytanko - co sądzicie o kawie? Bo ja po wypiciu wcale nie jestem pobudzona, a co gorsza po 40-50 minutach odlatuję;P. Działa to do tego stopnia, że kiedyś wypiłam kawę o 21, żeby pójść spać godzinę później, bo musiałam wcześnie wstać;P O 22:00 spałam jak zabita;P
Hanniaa
Początkujący
Początkujący
Posty: 8
Rejestracja: 19 wrz 2012, 14:17
Skąd: Szczecin
Płeć:

Postautor: Hanniaa » 17 paź 2014, 16:34

Jeśli macie problemy ze snem to sprawdźcie sobie poziom magnezu, bo on odpowiada za zmęczenie i brak koncentracj, a także niewysypianie się pomimo dużej ilości snu.
wiolaa
Początkujący
Początkujący
Posty: 2
Rejestracja: 21 paź 2014, 08:54
Skąd: bialystok
Płeć:

Postautor: wiolaa » 21 paź 2014, 08:59

to stanowi twój problem? ja bym się cieszyła, no i zaczęła regularnie kłaść się spać, o tej samej porze, wtedy po dłuższym okresie zobaczyłabym, czy mi to wystarczy czy za mało sypiam i wstaję niewyspana
koni
Początkujący
Początkujący
Posty: 2
Rejestracja: 21 paź 2014, 09:33
Skąd: Bielsk
Płeć:

Postautor: koni » 21 paź 2014, 09:37

nie zasypiajcie przy włączonym telewizorze
Krysia26
Początkujący
Początkujący
Posty: 2
Rejestracja: 21 paź 2014, 11:31
Skąd: Lublin
Płeć:

Postautor: Krysia26 » 21 paź 2014, 11:32

uwazajcie, gdy pracujecie przy sztucznym oswietleniu, to nas bardziej naraza na roznego typu nowotwory

Wróć do „Zdrowie i uroda”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 59 gości