Aparat fotograficzny

Tu można wypowiadać się na wszystkie inne tematy jakie przyjdą Wam do głowy.
Posty w tym dziale nie są naliczane.

Moderatorzy: modTeam, ksiezycowka

Awatar użytkownika
kot_schrodingera
Weteran
Weteran
Posty: 2114
Rejestracja: 21 wrz 2005, 10:18
Skąd: z nikąd
Płeć:

Postautor: kot_schrodingera » 09 lip 2006, 14:24

eng pisze:To Panasonic Lumix DMV-FX01
jasne. Połowa ceny to obudowa. Ale sam przyznaj że taki aparacik miło jest wziąć do dłoni.Używam techniksa ale czyż nie marzę o Audio Note ?? A jeśli już mówimy o przyjemności z robienia zdjęć to użyłbym tego aparaciku. Z czystą przyjemnością:http://www.wiesefototechnik.com.pl/
eng pisze:chętnie bym nabył, ale sponsora brak
zawsze można sprzedać nerkę. Na ten by nie wystarczyło, a szkoda :(: http://www.mamiya.com.pl/zd.htm
Patrz, Kościuszko, na nas z nieba raz Polak skandował.
I popatrzył nań Kościuszko i się zwymiotował.
/Konstanty Ildefons Gałczyński/
Awatar użytkownika
eng
Weteran
Weteran
Posty: 1377
Rejestracja: 02 sie 2004, 11:43
Skąd: W-wa
Płeć:

Postautor: eng » 09 lip 2006, 14:31

Blazej30 pisze:Ale sam przyznaj że taki aparacik miło jest wziąć do dłoni

Wolę lustro, albo Hassela.
Blazej30 pisze:zawsze można sprzedać nerkę.

Aż tak mi nie zalezy, trzeba zarobić ...
Blazej30 pisze:Na ten by nie wystarczyło, a szkoda : http://www.mamiya.com.pl/zd.htm

Ja bym wolał taki :
http://www.hasselblad.se/index.asp?page ... temId=3849

mimo wszystko wolę Hassela niż Mamiyę ... subiektywnie ...

Ale dajmy spokój, to nie o tym poziomie 'onanizmu sprzętowego' topic :D
bleeeeeeeeeeeee
Awatar użytkownika
Bender
Weteran
Weteran
Posty: 859
Rejestracja: 06 lis 2004, 17:25
Skąd: ds
Płeć:

Postautor: Bender » 09 lip 2006, 15:34

ja to bym chcialwszystkie - olympusy, nikony minolty canony
z tego wzialbym matryce z tamtego soft z innego ulozenie guzikow z innego obudowe
i dopiero wtedy bedzei dobry aparat :D

niestety producenci sa uparci - daja malo i jeszcze nas przekonuja ze jest super
Cyniczny zlosnik i przesmiewca (C)
złotooka kotka
Weteran
Weteran
Posty: 1141
Rejestracja: 06 maja 2005, 15:26
Skąd: Lenenja
Płeć:

Postautor: złotooka kotka » 14 lip 2006, 00:35

Sie tylko chcialam pochwalic, ze w koncu kupilam, Canona A620 za 950zl. Zobaczymy jak sie bedzie sprawowal. Jak sie troche z nim oswoje to moze wrzuce jakies zdjecia. Wszystkim dziekuje za pomoc. <browar>
off// w razie potrzeby kontaktu pisac na zlotooka_kotka@o2.pl
Awatar użytkownika
eng
Weteran
Weteran
Posty: 1377
Rejestracja: 02 sie 2004, 11:43
Skąd: W-wa
Płeć:

Postautor: eng » 14 lip 2006, 16:39

złotooka kotka pisze:Canona A620 za 950zl

No i to nie jest zły wybór :)

Na 'pstrykanie' wystarczy, pobawić konkretniej też się można, a ambitniejsi (cyfrowo) i tak są skazani na spore wydatki :P
Chyba, że ktoś miłuje się w lataniu do laboratorium z kliszami, woli analogi :D
bleeeeeeeeeeeee
złotooka kotka
Weteran
Weteran
Posty: 1141
Rejestracja: 06 maja 2005, 15:26
Skąd: Lenenja
Płeć:

Postautor: złotooka kotka » 14 lip 2006, 16:45

eng pisze:Na 'pstrykanie' wystarczy, pobawić konkretniej też się można,

I to mi wystarcza, az z gorka. Jestem 100% amatorem. Aparatu potrzebuje do zdjec rodzinnych, z wakacji etc.
Na szczescie znalazlam miejsce gdzie dorwalam A620 za mniej niz 1000zl. Mam nadzieje, ze bede zadowolona. :)
off// w razie potrzeby kontaktu pisac na zlotooka_kotka@o2.pl
RedX
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 166
Rejestracja: 18 wrz 2005, 19:43
Skąd: internet
Płeć:

Postautor: RedX » 14 lip 2006, 17:02

Skoro już kupiłaś, to "radzić" nie będę.. tylko się pocyhwalę tym, co ja mam:
Olympus 750 UZ
Minolta D7D z obiektywem 28-85 i 70-210 + jako experyment (nieudany zresztą) "rybie oko" nakręcane na obiektyw.
Ale jakoś daję radę :>

A jak Ktoś chce zobaczyć efekty, to zapraszam tu: http://www.thephotoforum.com/forum/member.php?u=7539 i proszę kliknąć na "Find all threads started by RedX" się wtedy otworzy lista... :d
Awatar użytkownika
paula19
Maniak
Maniak
Posty: 536
Rejestracja: 20 maja 2006, 19:33
Skąd: z nikad
Płeć:

Postautor: paula19 » 02 sie 2006, 22:01

Stałam się dziś szczęśliwą posiadaczką HP Photosmart. Zdjęcia wychodzą ładne, ale nie ma strasznie dużo funkcjii. Ogólnie jestem zadowolona... Dziś była pierwsza sesja... :)
... każda dziewczyna powinna nosić głowę wysoko, z tego powodu, że jest kobietą, że była dla Stwórcy doskonale skończoną poprawką do spartaczonego Adama.
Awatar użytkownika
Kubek
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 411
Rejestracja: 14 maja 2006, 23:37
Skąd: Lublin
Płeć:

Postautor: Kubek » 02 sie 2006, 23:27

@paula19

Łączymy się w bólu i składamy najszczersze kondolencje...
Wraz z końcem ostrzeżenia, niski poziom moderacji uprawiany przez użytkownika Maverick będzie napiętnowany w delikatniejszej już formie.
Awatar użytkownika
kot_schrodingera
Weteran
Weteran
Posty: 2114
Rejestracja: 21 wrz 2005, 10:18
Skąd: z nikąd
Płeć:

Postautor: kot_schrodingera » 18 mar 2007, 10:29

a co myslicie o Olympus FE-210 ?? miał ktoś z tym aparacikiem wspólnego ??
Patrz, Kościuszko, na nas z nieba raz Polak skandował.

I popatrzył nań Kościuszko i się zwymiotował.

/Konstanty Ildefons Gałczyński/
Awatar użytkownika
Ted Bundy
Weteran
Weteran
Posty: 5219
Rejestracja: 16 wrz 2005, 16:29
Skąd: IV RP
Płeć:

Postautor: Ted Bundy » 15 kwie 2007, 21:20

pytanie mam : podłączyłem sobie wieczorem do kompa cyfrówkę HP, by masę zdjęć zrzucić. No i pojawił się katalog, otwieram, pusto. Trwa proces łączenia,potem zwis i zdjęć nie widzę. Kwestia sterowników czy innego ustrojstwa? :/ Nie mam pojęcia, niech mnie ktoś oświeci.

PS. Żadnych sterów do hp nie instalowałem, podłączyłem normalnie przez USB.
http://www.facebook.com/LKSPogonLwow

Reaktywowany w 2009 r. Razem przywróćmy świetność tej historycznej drużynie!

http://www.piotrlabuz.pl/
http://michalpasterski.pl/
http://www.mateuszgrzesiak.pl/
userman

Postautor: userman » 15 kwie 2007, 23:14

cyfrówkę HP

łączymy się w bólu :)

a wracajac do problemu to ja bym spróbował jednak zainstalować stery od HP/ podłączyć aparat do innego portu/zrobić kilka zdjęć na innej karcie i sprawdzić czy tamtą aparat będzie widział/kupić czytnik i zrzucać zdjęcia przez niego (szybciej):) a przy okazji sprawdzić czy czytnik zauważy kartę :) jeśli zauważy to iść do serwisu z aparatem jeśli nie zauważy to albo niema na niej zdjęć ;) albo padła:)

powodzenia :) i napisz co było nie tak :)
Awatar użytkownika
eng
Weteran
Weteran
Posty: 1377
Rejestracja: 02 sie 2004, 11:43
Skąd: W-wa
Płeć:

Postautor: eng » 15 kwie 2007, 23:21

TedBundy pisze:podłączyłem sobie wieczorem do kompa cyfrówkę HP, by masę zdjęć zrzucić.

kondolencje ...
userman pisze:zainstalować stery od HP

Od tego trzeba zacząć ... nie każdy sprzęt jak widać jest z automatu widoczny jako czytnik kart :)
bleeeeeeeeeeeee
Awatar użytkownika
Ted Bundy
Weteran
Weteran
Posty: 5219
Rejestracja: 16 wrz 2005, 16:29
Skąd: IV RP
Płeć:

Postautor: Ted Bundy » 16 kwie 2007, 06:04

eng pisze:kondolencje ...


:D

to nie moja cyfrówka :)

dzięki za poradę. Moja głupota, mogłem od razu wziąść cd ze sterami, nie byłoby problemu :)
http://www.facebook.com/LKSPogonLwow



Reaktywowany w 2009 r. Razem przywróćmy świetność tej historycznej drużynie!



http://www.piotrlabuz.pl/

http://michalpasterski.pl/

http://www.mateuszgrzesiak.pl/
złotooka kotka
Weteran
Weteran
Posty: 1141
Rejestracja: 06 maja 2005, 15:26
Skąd: Lenenja
Płeć:

Postautor: złotooka kotka » 16 kwie 2007, 10:15

TedBundy pisze:Moja głupota, mogłem od razu wziąść cd ze sterami, nie byłoby problemu :)

Z strony HP zassaj.
Ja wszystko tak sciagam, bo nigdy mi sie nie chce plyty szukac.
off// w razie potrzeby kontaktu pisac na zlotooka_kotka@o2.pl
Awatar użytkownika
Ted Bundy
Weteran
Weteran
Posty: 5219
Rejestracja: 16 wrz 2005, 16:29
Skąd: IV RP
Płeć:

Postautor: Ted Bundy » 16 kwie 2007, 10:34

tak, ale do tego aparatu mają tam 170 mb :/ To możliwe?
Poza tym dziś sie dowiedziałem ,iż czasami pojawia sie taki problem. Tzn z reguły XP nie potrzebuje dodatkowych sterów,od razu powinien widziec fotki z aparat po wejściu do katalogu ze zdjęciami, natomiast czasem trzeba otworzyć przez Kreator. Hmmm, za bardzo nie siedzę w temacie :]
http://www.facebook.com/LKSPogonLwow



Reaktywowany w 2009 r. Razem przywróćmy świetność tej historycznej drużynie!



http://www.piotrlabuz.pl/

http://michalpasterski.pl/

http://www.mateuszgrzesiak.pl/
Awatar użytkownika
pani_minister
Administrator
Administrator
Posty: 2011
Rejestracja: 23 kwie 2006, 05:29
Skąd: Dublin
Płeć:

Postautor: pani_minister » 16 kwie 2007, 11:20

Czasem przez kreatora, czasem przez opcję "aparaty i skanery", a pamiętam, że kiedyś jedno ustrojstwo potrzebowało koniecznie firmowego kreatora do skopiowania zdjęć. Nie pamiętam, czy to HP właśnie było, ale całkiem możliwe.

Acha, możesz tez spróbować wyjąc kartę i do zwykłego czytnika wsadzić.
Awatar użytkownika
eng
Weteran
Weteran
Posty: 1377
Rejestracja: 02 sie 2004, 11:43
Skąd: W-wa
Płeć:

Postautor: eng » 16 kwie 2007, 19:03

Właściwy sterownik po XP to jakieś 2mb, ważne żeby wersję zassać właściwą ... i tyle.
Nie wiem jak to jest, w moich aparatach jest autormatyczna zgodność - komp reaguje jak na czytnik kart ... dopiero sterowanie kompem wymaga sterowników.
bleeeeeeeeeeeee
Awatar użytkownika
Ted Bundy
Weteran
Weteran
Posty: 5219
Rejestracja: 16 wrz 2005, 16:29
Skąd: IV RP
Płeć:

Postautor: Ted Bundy » 16 kwie 2007, 19:11

no,cholera na stronie hp nie ma tego steru <zalamka>
Model HP Photosmart E 427
http://www.facebook.com/LKSPogonLwow



Reaktywowany w 2009 r. Razem przywróćmy świetność tej historycznej drużynie!



http://www.piotrlabuz.pl/

http://michalpasterski.pl/

http://www.mateuszgrzesiak.pl/
Awatar użytkownika
krackowiaczek
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 200
Rejestracja: 26 maja 2004, 00:56
Skąd: krakow
Płeć:

Postautor: krackowiaczek » 17 kwie 2007, 02:18

TedBundy pisze:tak, ale do tego aparatu mają tam 170 mb :/ To możliwe?


sam ster tyle nie zajmuje. z tym ze ta sa pakiety sterow ruznych i softu.. niepotrzebny badziew ktory laduja na plytki. poszukaj w necie sterow z mniej oficjalnego zrodla.. moze DC++?

mozesz tez sprobowac ze sterami innych modeli.
Awatar użytkownika
Maverick
-#
-#
Posty: 7679
Rejestracja: 04 sty 2004, 21:49
Skąd: Eden
Płeć:

Postautor: Maverick » 11 sie 2007, 23:31

Mam pytanie do osob obeznanych w temacie. Ktory z aparatow jest lepszy?
http://www.sony.pl/view/ShowProduct.act ... ameras#tab
czy
http://www.panasonic.pl/oferta.php?prod=3150

Chodzi o kompakt do 1700zl zdaje sie. To nie dlamnie tylko dziewczyny znajomego. Nie wiem do czego bedzie go uzywac ale poniewaz to kompakt to raczej nic ambitnego nie planuje.
toor
Entuzjasta
Entuzjasta
Posty: 84
Rejestracja: 26 maja 2007, 19:44
Skąd: Kraków
Płeć:

Postautor: toor » 14 sie 2007, 15:34

Ani jeden ani drugi :).

Ja polecam Fuji S6500 (edit: był tu link ale prowadził do nikąd). Naprawdę dobra matryca, zoom sterowany ręcznie, również możliwość ostrzenia manualnego pierścieniem. I nadaje się do co ambitniejszego focenia. No i bardzo dobra cena.
Awatar użytkownika
pani_minister
Administrator
Administrator
Posty: 2011
Rejestracja: 23 kwie 2006, 05:29
Skąd: Dublin
Płeć:

Postautor: pani_minister » 12 gru 2007, 13:19

No dobra. Święta idą, czas na prezenty. W tym najważniejszy - sobie muszę coś kupić :D

Chodzi mi po głowie Canon EOS400D, pogrzebałam w necie, ale nie zmieniło to faktu, że pozostaję laikiem, co ostatni raz lustrzankę miał w ręku parę lat temu i był to Zenit. Wie ktoś coś o tym Canonie? Ewentualnie o innych podobnych aparatach?
Awatar użytkownika
Teardrop
Entuzjasta
Entuzjasta
Posty: 149
Rejestracja: 26 maja 2005, 18:51
Skąd: z oczka :)
Płeć:

APARAT CYFROWY

Postautor: Teardrop » 23 sty 2008, 15:33

witam!

przypuszczam ze na forum są osoby ktore znaja sie co nie co na aparatach cyfrowych, chcialabym sie więc Was poradzic. chcialabym kupic aparat cyfrowy Nikona badz Canona. Co jest dla mnie najistotniejsze:
1. Redukcja czerwonych oczu przez duze R-w zwyklych,tanich aparatach cyfrowych niby jest taka funkcja ale slabo sie ona sprawdza.
2. Mozliwosc zrobienia dobrych zdjec przy slabym oswietleniu, np w nocy
3. Dobra czułosc na światło-chodzi mi tu przede wszystkim o zdjecia podczas koncertów, imprez, gdzie tanim apar. cyf. są nikle szanse na dobre zdjecie.
4. cena do 1400zł

Zaznaczam że jestem amatorką;p.czytalam co nie co o aparatach, ale najlepszym doradcą są inni.Wiec jezeli moglibyscie doradzic mi jakis konkretny model byłabym wdzieczna:-)

pozdrawiam
W walce o lepsze życie czas mija mi. Od narzekania nie wyzdrowiał jeszcze nikt. Załamałeś się - to wykopałeś sobie grób. Chcesz odpoczywać, to nie czekaj tylko coś w tym celu rób
Awatar użytkownika
Candy Killer
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 431
Rejestracja: 17 sie 2005, 17:14
Skąd: wro
Płeć:

Postautor: Candy Killer » 27 sty 2008, 12:17

Maverick fakt faktem jesli chodzi o kompakt to nie ma lepszego od fuji 9600 lub tanszy 6500.

pani_minister canon..bardzo porzadna firma...jest mala roznica miedzy canonem i nikonami..nikony ostrza bardziej (mimo ostrzenia manualnego oczywiscie) w canonach wychodza delikatniejsze linie ,kontury.

Teardrop skoro do 1400 to fuji 6500:]niepodwazalnie :D

ja osobiscie w planach mam Nikona D80 za jakies 2 miesiace go nabede:) ale jak to mawiaja fotografowie ze nie ma duzego sensu wydawac kupe pieniedzy na body tylko zainwestowac w obiektyw bo te kitowe sa tragiczne i szkoda tylko pieniedzy wydawac na zestaw aparat+obiektyw ..lepiej osobno kupic :).
Awatar użytkownika
eng
Weteran
Weteran
Posty: 1377
Rejestracja: 02 sie 2004, 11:43
Skąd: W-wa
Płeć:

Postautor: eng » 27 sty 2008, 12:33

Teardrop pisze:1. Redukcja czerwonych oczu przez duze R-w zwyklych,tanich aparatach cyfrowych niby jest taka funkcja ale slabo sie ona sprawdza.

Redukcja czerwonych oczu działa prawidłowo jak masz lampę nie w osi obiektywu, lub nie blisko niego, ewentualnie lampę z funkcją przedbłysku stroboskopowego ... czyli w grę wchodzi tylko wsadzana na aparat - lustrzankę :) Sama lampa 1000-1500zł
Teardrop pisze:2. Mozliwosc zrobienia dobrych zdjec przy slabym oswietleniu, np w nocy

Większośc nawet "aparacików" ma już ISO 800-1600 tyle że szum straszliwy ...
Teardrop pisze:Dobra czułosc na światło-chodzi mi tu przede wszystkim o zdjecia podczas koncertów, imprez, gdzie tanim apar. cyf. są nikle szanse na dobre zdjecie.
Patrz wyżej. Poza tym większość kompaktów ma ciemne obiektywy przy dłuższej ogniskowej ...
Teardrop pisze:4. cena do 1400zł

I tu jest główny problem... jakość kosztuje i to niemało ...

Candy Killer pisze:nie ma duzego sensu wydawac kupe pieniedzy na body tylko zainwestowac w obiektyw bo te kitowe sa tragiczne i szkoda tylko pieniedzy wydawac na zestaw aparat+obiektyw

No tak, dokładnie ... 24-70/2.8 - 5000, 70-200/2.8 -6000 i to jest podstawowe wyposażenie fotografa, no może jeszcze 50/1.4 i 85/1.2, a body już nie ma wielkiego znaczenia ;)
bleeeeeeeeeeeee
Awatar użytkownika
Candy Killer
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 431
Rejestracja: 17 sie 2005, 17:14
Skąd: wro
Płeć:

Postautor: Candy Killer » 27 sty 2008, 12:40

eng pisze:No tak, dokładnie ... 24-70/2.8 - 5000, 70-200/2.8 -6000 i to jest podstawowe wyposażenie fotografa, no może jeszcze 50/1.4 i 85/1.2, a body już nie ma wielkiego znaczenia ;)

chyba sie wybiore do Ciebie na korepetycje zanim zakupie obiektywy :P heheh
powiedz mi jaki szerokokatny jest dobry a zeby cena nie zabil az tak ?:>
Awatar użytkownika
eng
Weteran
Weteran
Posty: 1377
Rejestracja: 02 sie 2004, 11:43
Skąd: W-wa
Płeć:

Postautor: eng » 27 sty 2008, 20:35

Candy Killer pisze:powiedz mi jaki szerokokatny jest dobry a zeby cena nie zabil az tak ?:>

Większość aparatów z cropowaną matrycą ( wszystkie Nikony typu D70, D80, D200, D300 itd ) wymaga ekstremalnie małych ogniskowych obiektywu z powodów oczywistych, więc np Tamron 17-50/f2.8 nie jest złym rozwiązaniem, w efekcie masz 25,5-75mm czyli dość szeroki kąt, stałe światło f2,8 w całym zakresie ( co jest naprawdę użyteczne) , dość dobrą jakość i atrakcyjną cenę - ok 1300zł.
Wszystko zalezy od tego jakie zdjęcia robisz/robić chcesz ... to nie jest tele, a i do portretów lepiej mieć coś dłuższego.
Przy zabawie w fotografię moim zdaniem podstawa to jeden jasny Zomm ( 25-75mm) jedna stałka 35mm/f2.0 lub 50mm/f1.4, do tego można by dodać coś z dłuższego zakresu typu 75-300 ale już f4-f5,6 niestety...
Pomijam że to fotograf robi zdjęcie, ale niestety możliwości aparatu i obiektywu to jest podstawa ... kitem można u cioci na imieninach robić, ale coś bardziej kretywnego już ciężko.
bleeeeeeeeeeeee
Awatar użytkownika
Candy Killer
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 431
Rejestracja: 17 sie 2005, 17:14
Skąd: wro
Płeć:

Postautor: Candy Killer » 28 sty 2008, 10:37

wiem wiem dlatego sie pytam :] ja glownie chce sie skupic na fotografowaniu ludzi,portrety tez :)ja juz wiem ze kupie sam korpus bo po co wydawac dodatkowo na ten kitowy obiektyw skoro wszyscy wiemy ze do d. jest :]
Dzieki za przyblizenie tematu;) jak juz bede kupowac konkretnie to sie zglosze chyba hehe :D
Awatar użytkownika
kot_schrodingera
Weteran
Weteran
Posty: 2114
Rejestracja: 21 wrz 2005, 10:18
Skąd: z nikąd
Płeć:

Postautor: kot_schrodingera » 02 lut 2008, 16:59

ostanio przymierzam się do zakupu aparaciku. ostatnio chodzi mi po głowie Panasonic Lumix DMC-TZ2. miał ktoś taki?
Patrz, Kościuszko, na nas z nieba raz Polak skandował.

I popatrzył nań Kościuszko i się zwymiotował.

/Konstanty Ildefons Gałczyński/

Wróć do „Wszystkie inne tematy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 74 gości